F comme Fleur et M comme Marc Riboud

#FcommeFleur

It was since weeks that I had discovered La Maison Européenne de la Photographie and immediately it became my little corner of heaven on those cold Parisians afternoons, I have always loved photography and there I found my world! One of the exposition that I loved the most was that of Riboud, love at first sight… The black and white, Paris, Orient and Africa, the 60s and the Vietnam War…

Riboud, born in Lyon in 1923, was a great traveler, but foremost a photographer, dedicated to capturing far away scenarios and cultures, its classic  and harmonious style compositions are rich in meaning and history and convey what he called a passion, closer to an obsession! I leave you my favorites…..

Enjoy and happy Sunday to you all!!

———————————————————————-

Era da qualche settimana che avevo scoperto La Maison Européenne de la photographie e da subito divenne il mio piccolo angolo di paradiso in quei freddi pomeriggi Parigini, ho sempre amato la fotografia e lì trovai pane per i miei denti! Una delle esposizioni che amai di più fu quella di Riboud, amore a prima vista… Il bianco e nero, Parigi, Africa e Oriente, gli anni ’60 e la guerra del Vietnam….

Riboud,  nato a Lione nel 1923, fu un grande viaggiatore, ma soprattutto un fotografo dedito ad immortalare scenari e culture lontane, le sue composizioni dallo stile classico ed armonico, sono ricche di significato e storia e trasmettono quella che lui definì una passione, prossima all’ossessione! Vi lascio le mie preferite…..

Buona visione e buona domenica a tutti voi!!!!

#MarcRiboud

#riboud

#riboud

#MarcRiboud #Iran

Riboud

#Riboud #paris #toureiffel

#riboud

#riboud

#riboud

#RIBOUD

#riboud

#Riboud

#Riboud

Riboud

#RiboudMarc

Official Web Site:  www.marcriboud.com


 Facebook |Twitter || G+ || Bloglovin || Instagram

36 thoughts on “F comme Fleur et M comme Marc Riboud

Leave a comment